vineri, 21 octombrie 2016

Corrigendum la Ghidul “România Start Up Plus”. Se prelungeste depunerea!

Ca urmare a numeroaselor probleme semnalate de cei interesati sa implementeze proiecte in cadrul POCU, OS 3.7. Cresterea ocuparii prin sustinerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbana” privind prevederile Ghidului Solicitantului Conditii Specifice „România Start-Up Plus”, MFE a publicat pe 21 octombrie 2016, corrigendum-ul nr. 1 la Ghidul Solicitantului Conditii Specifice „România Start-Up Plus”.
Corrigendum-ul nr.1 aduce o serie de clarificari privind de eligibilitatea activitatilor, metodologia de implementarem  eligibilitatea grupului tinta, eligibilitatea partenerilor si eligibilitatea cheltuielilor.

Pe scurt modificarile aduse prin corrigendum sunt:

I.4. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finantate în cadrul proiectului
Modificare: Planurile de afaceri vor fi supuse aprobarii unui juriu în care vor fi implicati reprezentanti ai mediului de afaceri si ai patronatelor din aria de implementare a proiectului, cu respectarea principiilor de incompatibilitate si confidentialitate.

II.3. Monitorizarea de catre administratorul schemei de antreprenoriat a functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate
Modificare: În aceasta etapa, administratorul schemei de antreprenoriat desfasoara actiuni care au ca scop final monitorizarea activitatii întreprinderilor înfiintate în cadrul celor 12 luni de functionare din cadrul etapei a II-a (a se vedea mai jos). Metodologia de realizare a monitorizarii va fi prezentata în cadrul cererii de finantare.

II.4. Decontarea de catre administratorul schemei de antreprenoriat a sumelor aferente implementarii planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului
Modificare: Persoanele fizice care înfiinteaza afaceri nu trebuie sa aiba calitatea de asociati majoritari în structura altor societati comerciale infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la data semnarii contractului de subventie.

OBSERVARII GENERALE PRIVIND IMPLEMENTAREA ACTIVITARILOR ÎN CELE 3 ETAPE
Delimitarea în timp a celor 3 etape cadru de implementare a schemei de antreprenoriat (prin stabilirea duratelor maxime de implementare si a cerintelor minime pentru a considera încheiata o etapa) are în vedere proiectul în ansamblu, urmarindu-se trasarea unei limite temporale pentru furnizarea activitatilor specifice fiecarei etape catre toti beneficiarii de ajutor de minimis.
Cele 3 etape se pot suprapune partial, în sensul ca administratorul de schema de antreprenoriat poate începe implementarea etapei a II-a pentru segmentul de grup tinta care a beneficiat de toate activitatile etapei I ; de asemenea, poate începe etapa a III-a pentru segmentul de grup tinta care a beneficiat de toate activitatile etapei a II-a. În situatia în care administratorul de schema de antreprenoriat va organiza etapizat concursul de planuri de afaceri, se va asigura ca divizarea acestuia nu genereaza nicio discriminare în efectuarea selectiei.

1.4. Tipuri de solicitanti si parteneri eligibili în cadrul apelului
Modificare: Propunerile de proiecte pot fi transmise atât individual, cât si în parteneriat. Parteneriatul poate fi inclusiv transnational, în sensul în care partenerii pot fi entitati din state membre ale Uniunii Europene (altele decât România). Partenerii transnationali trebuie sa se încadreze în categoriile enumerate în lista de de mai sus.
[….]
Administratorul schemei de antreprenoriat este PARTENERIATUL in ansamblu.
[….]
Criteriile de eligibilitate enuntate în cadrul acestei sectiuni, inclusiv cele privind capacitatea tehnica, vor fi evaluate la nivelul parteneriatului, dupa cum urmeaza:
conditiile privind capacitatea operationala si financiara vor fi evaluate la nivelul fiecarei entitati componente a parteneriatului, conform conditiilor stipulate în „Orientari privind accesarea finantarilor în cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020”;
conditiile privind capacitatea tehnica trebuie îndeplinite de cel putin unul din membrii parteneriatului care realizeaza în proiect activitatea/activitatile care reclama dovedirea capacitatii tehnice: consiliere si/sau dezvoltare a IMM; formare antreprenoriala sau consiliere privind implementarea unor planuri de afaceri specifice IMM. Avand in vedere gradul de complexitate ridicat al unui proiect elaborat in conditiile acestui apel de proiecte, oricare din activitatile mentionate anterior poate fi realizata de unul sau mai multi parteneri. In cazul in care una dintre activitatile mentionate anterior este realizata de mai multi parteneri, cel putin unul dintre acestia trebuie sa faca dovada indeplinirii conditiilor privind capacitatea tehnica.
În cazul în care administratorul de schema de antreprenoriat este un parteneriat, contractul de finantare va fi semnat de liderul de parteneriat ca reprezentant al administratorului schemei de antreprenoriat. Contractele de subventie vor fi încheiate între entitatea/entitatile din cadrul parteneriatului care îndeplinesc calitatea de administrator/administratori al/ai schemei de minimis, pe de o parte, si întreprinderile care au calitatea de beneficiari ai ajutorului de minimis, pe de alta parte.

1.6. Grupul tinta al proiectului
Completare: În întelesul prezentului ghid, persoanele inactive sunt persoanele cu vârsta cuprinsa între 18 si 64 de ani care nu se încadreaza nici în populatia ocupata si nici în cea aflata în somaj (de ex. studenti, persoane casnice). Pensionarii pot face parte din grupul tinta al prezentului apel în masura în care pot fi încadrati într-una din categoriile de grup tinta eligibile pentru acest apel. Categoria ”persoane care au un loc de munca si înfiinteaza o afacere în scopul crearii de noi locuri de munca” include si persoanele care desfasoara o activitate independenta (persoane fizice autorizate, titulari ai întreprinderilor individuale si membrii întreprinderilor familiale).

2.3. Eligibilitatea cheltuielilor
Completare: Subventii pentru înfiintarea unei afaceri (antreprenoriat):
1. Cheltuieli cu salariile personalului nou-angajat
1.1. Cheltuieli salariale
1.2 Onorarii/ venituri asimilate salariilor pentru experti proprii/ cooptati
1.3. Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuielilor asimilate acestora (contributii angajati si angajatori)
2. Cheltuieli cu deplasarea personalului întreprinderilor nou-înfiintate:
2.1 Cheltuieli pentru cazare
2.2 Cheltuieli cu diurna personalului propriu
2.3 Cheltuieli pentru transportul persoanelor (inclusiv transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun sau taxi, gara, autogara sau port si locul delegarii ori locul de cazare, precum si transportul efectuat pe distanta dintre locul de cazare si locul delegarii)
2.4 Taxe si asigurari de calatorie si asigurari medicale aferente deplasarii
3. Cheltuieli aferente diverselor achizitii de servicii specializate, pentru care beneficiarul ajutorului de minimis nu are expertiza necesara
4. Cheltuieli cu achizitia de active fixe corporale (altele decât terenuri si imobile), obiecte de inventar, materii prime si materiale, inclusiv materiale consumabile, alte cheltuieli pentru investitii necesare functionarii întreprinderilor
5. Cheltuieli cu închirierea de sedii (inclusiv depozite), spatii pentru desfasurarea diverselor activitati ale întreprinderii, echipamente, vehicule, diverse bunuri
6. Cheltuieli de leasing fara achizitie (leasing operational) aferente functionarii întreprinderilor (rate de leasing operational platite de întreprindere pentru: echipamente, vehicule, diverse bunuri mobile si imobile)
7. Utilitati aferente functionarii întreprinderilor
8. Servicii de administrare a cladirilor aferente functionarii întreprinderilor
9. Servicii de întretinere si reparare de echipamente si mijloace de transport aferente functionarii întreprinderilor
10. Arhivare de documente aferente functionarii întreprinderilor
11. Amortizare de active aferente functionarii întreprinderilor
12. Cheltuieli financiare si juridice (notariale) aferente functionarii întreprinderilor
13. Conectare la retele informatice aferente functionarii întreprinderilor
14. Cheltuieli de informare si publicitate aferente functionarii întreprinderilor
15. Alte cheltuieli aferente functionarii întreprinderilor
15.1. Prelucrare de date
15.2. Întretinere, actualizare si dezvoltare de aplicatii informatice
15.3. Achizitionare de publicatii, carti, reviste de specialitate relevante pentru operatiune, în format tiparit si/sau electronic
15.4. Concesiuni, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similar

Pentru a vizualiza mai usor revizuirile aduse Ghidului Solicitantului Conditii Specifice „România Start Up Plus” va recomandam sa consultati Corrigendum nr. 1 la Ghidul Solicitantului - Conditii Specifice  ”România Start Up Plus” in forma tabelara Varianta initiala – Varianta modificata,  disponibila in setul de documente aferent OS.3.7. de pe site-ul MFE.

De asemenea, s-at publicat si corridendum-ul nr. 2 la acest Ghid care precizeaza ca termenul de depunere se prelungeste pâna pe 16.11.2016.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu