Programul
a fost lansat de Ministerul Fondurilor Europene, împreuna cu Ministerul
Afacerilor Externe, prin Departamentul Politici pentru Relatia cu Românii de
Pretutindeni, si are o alocare de 30 milioane euro din Programul Operational Capital Uman (POCU) 2014-2020.
Diaspora
Start-up face parte din Axa prioritara 3 - Locuri de munca pentru toti,
Prioritatea de investitii 8iii - Activitati independente, antreprenoriat si
înfiintare de întreprinderi, inclusiv a unor microîntreprinderi si a unor
întreprinderi mici si mijlocii inovatoare, Obiectivul specific 3.7. - Cresterea
ocuparii prin sustinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona
urbana.
Cei
interesati sa devina administratori ai schemelor de finantare vor depune
propunerile de proiecte, în valoare de maximum 5.000.000 euro, prin care se
angajeaza sa pregateasca viitorii antreprenori si sa le acorde acestora
subventii pentru lansarea afacerilor în tara.
Entitatile
care intra în parteneriat pentru crearea “administratorilor de schema de
antreprenoriat” pot fi: furnizori de Formare Profesionala Continua autorizati,
publici si privati; organizatii sindicale si patronate; membri ai Comitetelor
Sectoriale si Comitete Sectoriale cu personalitate juridica; autoritati ale
administratiei publice locale (unitati administrativ-teritoriale); asociatii
profesionale; camere de comert si industrie; ONG-uri; universitati; Ministerul
Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si institutii/ agentii/
organizatii subordonate/ coordonate de acesta; parteneriate între categoriile
mai sus mentionate.
Termenul limita de
depunere a proiectelor este 29.11.2016, ora 16:00.
Cei
care vor deveni administratori ai schemelor de antreprenoriat vor fi obligati sa
puna la dispozitia beneficiarilor programe de formare antreprenoriala, cu o
durata de cel putin 40 de ore, programe de instruire ce trebuie sa contina atât
o componenta teoretica, cât si una practica.
La
finalizarea programului de formare antreprenoriala, administratorul schemei va
trebui sa prezinte urmatoarele documente:
•
cel putin 200 de planuri de afaceri elaborate de participanti în cadrul
cursurilor de formare antreprenoriala;
•
cel putin 200 de certificate de absolvire a cursurilor de formare
antreprenoriala.
Apoi,
participantii la cursuri vor putea sa-si depuna Planurile de Afaceri la un
concurs pentru fi selectati in vederea acordarii finantarii nerambursabile.
Numarul
de persoane care pot beneficia de ajutor de minimis fara sa fi participat la
programul de formare antreprenoriala organizat în cadrul proiectului nu va
putea depasi 30% din numarul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis
acordate în cadrul proiectului.
Numarul afacerilor ce
trebuie finantate va fi de minim 20.
Valoarea
maxima acordata pentru planurile aprobate este de 40.000 euro/ plan de afaceri,
reprezentând maximum 100% din totalul cheltuielilor eligibile, si se acorda
numai întreprinderilor înfiintate de persoanele ale caror planuri de afaceri
sunt aprobate.
Acordarea
acestei finantari se va realiza în baza unui contract de subventie, conform
schemei de minimis anexate ghidului de finantare.
Ajutorul de minimis
se va acorda în doua transe, dupa cum urmeaza:
a.
O transa
initiala de maximum 75% din valoarea ajutorului de minimis, asa cum a
fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri si prevazut în contractul de
subventie încheiat.
b.
O transa
finala reprezentând diferenta pâna la valoarea totala a ajutorului de
minimis, dupa ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada ca a realizat
din activitatea curenta, în termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri
reprezentând minimum 30% din valoarea transei initiale. În cazul în care acest
termen nu este respectat, transa finala nu se mai acorda.
In
etapa a II-a de implementare a proiectelor, administratorul schemei de minimis
va avea obligatia de a derula activitati ce au ca scop final sustinerea
grupului tinta în implementarea planului de afaceri selectat în vederea
finantarii, precum si acordarea de sprijin pentru infiintarea firmelor.
Dupa
înfiintare, întreprinderile nou create trebuie sa-si continue activitatea
pentru o perioada de minimum 18 luni, dintre care minimum 12 luni în etapa a
II-a.
Toate
platile aferente înfiintarii si functionarii întreprinderilor nou create
trebuie efectuate în cadrul primelor 12 luni de functionare.
În
perioada ulterioara de 6 luni, de sustenabilitate, beneficiarul ajutorului de
minimis va asigura continuarea functionarii afacerii si va mentine ocuparea
locurilor de munca create.
În
scopul implementarii în bune conditii a activitatii de formare antreprenoriala
si a furnizarii serviciilor personalizate de consiliere/ consultanta/ mentorat,
administratorul de schema de antreprenoriat poate include în echipa de proiect
urmatorii experti cheie: expert formare antreprenoriala (expertul care
coordoneaza activitatea de formare antreprenoriala) si coordonator activitate
de mentorat (expertul care coordoneaza activitatea de consiliere/ consultanta/
mentorat). Persoana ce va ocupa pozitia de expert formare antreprenoriala va
avea experienta în pregatirea si sustinerea de sesiuni de formare în domeniul
dezvoltarii antreprenoriale. Persoana ce va ocupa pozitia de coordonator
activitate de mentorat va avea experienta în activitati de mentorat si/ sau
consultanta pentru dezvoltarea afacerilor si/sau experienta si cunostinte în
managementul si dezvoltarea unor întreprinderi.
Pentru mai mute detali click AICI
.
Pentru mai mute detali click AICI
.
Numele meu este doamna Nadia Albert din Rusia și sunt astăzi o femeie fericită prin ajutorul unui împrumutător de împrumut, domnul Russ Harry. Voi trimite orice persoană care caută împrumut către această firmă de împrumut. El mi-a dat fericire mie și familiei mele, aveam nevoie de un împrumut de 500.000,00 USD pentru a-mi începe viața peste tot, fiind mamă singură cu 2 copii. Am întâlnit acest creditor credincios și DUMNEZEU care mă ajută cu un împrumut de 500.000,00 dolari SUA, la o rată scăzută. Este un om care se teme de Dumnezeu, dacă aveți nevoie de împrumut și veți rambursa împrumutul, vă rugăm să-l contactați prin e-mail-Elegantloanfirm@hotmail.com / număr Whatsapp + 393511617486
RăspundețiȘtergere