Ministerul
Fondurilor Europene a lansat pe 5 septembrie 2016 în consultare publică ghidul
solicitantului „Curriculum național
obligatoriu actualizat pentru învățământul gimnazial” cu o alocare totală
de 38,25 milioane de euro din Programul Operațional Capital Uman (POCU).
Fondurile
europene vor fi utilizate pentru revizuirea curriculumului național obligatoriu
pentru învățământul gimnazial, cu accent pe nevoile elevilor din grupurile
dezavantajate.
Organizatii eligibile
pentru a depune proiecte
Proiectele
pot fi depuse de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
(MECS) şi agențiile, structurile şi organismele aflate în
subordinea/coordonarea MENCS, în parteneriat cu entități cu activitate
relevantă în domeniul învățământului gimnazial şi vor avea ca scop:
•
formare profesională continuă a personalului didactic;
•
dezvoltare a curriculum-ului național obligatoriu pentru învățământul
gimnazial;
•
testare a resurselor didactice aferente curriculum-ului național obligatoriu în
unitățile școlare pilot.
Beneficiarii finali ai
proiectelor pot fi :
•
Elevi (din învățământul preuniversitar, ISCED 2), în special elevi din
grupurile vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma, elevi
din mediul rural, elevi cu dizabilități, elevi din comunitățile dezavantajate economic
•
Experți în dezvoltarea curriculară, autori de manuale școlare sau alte
materiale didactice (inclusiv în format digital) relevante pentru implementarea
curriculumului revizuit pentru învățământul preuniversitar de nivel gimnazial
(ISCED 2)
•
Personal didactic din învățământul preuniversitar de nivel gimnazial; personal de
sprijin din școli de nivel gimnazial (ISCED 2); personalul partenerilor sociali
în educație, inclusiv din ONG-uri
•
Manageri școlari din învățământul preuniversitar de nivel gimnazial (ISCED 2)
Se
estimeaza ca prin implementarea proiectelor care vor elimina aceste
inconveniente vor fi sprijiniti:
•
8.000 de elevi din învățământul preuniversitar, în special elevi din grupurile
vulnerabile;
•
2.800 de experți în dezvoltarea curriculară;
•
700 de experți din personalul partenerilor sociali în educație, inclusiv din
ONG-uri;
•
50.350 de specialişti din învățământul preuniversitar gimnazial: cadre
didactice, manageri școlari, personal de sprijin din școli şi experţi ai
organizaţiilor partenere.
Informații despre
apelul de proiecte „Curriculum național obligatoriu actualizat pentru
învățământul gimnazial”
•
apelul sprijină măsura 6.1 „Şcoala – motor de incluziune în zonele
defavorizate” din Pachetul integrat pentru combaterea sărăciei.
•
face parte din Axa prioritară. 6. Educație și competențe, Prioritatea de
investiții 10.i. Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și
promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de
calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale
pentru reintegrarea în educație și formare;
Obiectivele Specifice(OS):
OS 6.3.
Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de
asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor
vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din
mediul rural/ comunitățile dezavantajate socio-economic;
O.S.6.5. Creșterea
numărului de oferte educaționale orientate pe formarea de competențe și pe
utilizarea de soluţii digitale/de tip TIC în procesul de predare; şi
O.S.6.6.
Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul
pre-universitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate
orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
Mai
multe detalii despre această linie de finanţare găsiți AICI.
MFE
așteaptă propunerile, sugestiile sau recomandările privind ghidul
solicitantului „Curriculum național obligatoriu actualizat pentru învățământul
gimnazial”, până la data de 9 septembrie 2016, pe adresa: ghid.gimnaziu@fonduri-ue.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu