Ministerul
Fondurilor Europene - AM POSDRU a publicat pe data de 21.01.2015 noi ghiduri de
finantare spre consultare:
- Schita
Ghidului Solicitantului Conditii Specifice DMI 2.2 "Prevenirea si
corectarea parasirii timpurii a scolii" (cp Nr. 188)
- Schita
Ghidului Solicitantului Conditii Specifice DMI 2.3 "Acces si participare
la FPC" (cp Nr. 187)
Ambele masuri
de încadrează in Axa Prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii
cu piaţa muncii, axa care îsi propune facilitarea accesului la educaţie, creşterea
ocupabilităţii şi a nivelului de educaţie şi formare profesională al resurselor
umane printr-o abordare de tip „pe tot parcursul vieţii”, în contextul societăţii bazate
pe cunoaştere
DMI 2.2 "Prevenirea si corectarea
parasirii timpurii a scolii" (cp Nr. 188)
În cadrul
acestei cereri de propuneri de proiecte strategice se vor finanţa activităţi cu
caracter preventiv și corectiv pentru fenomenului de părăsire timpurie a
şcolii, acordându-se o atenție deosebită copiilor ai căror părinți sunt plecați
la muncă în străinătate.
În cadrul
acestei cereri de propuneri de proiecte vor fi promovate proiecte care îndeplinesc
condiţia ca activităţile proiectului urmează să fie implementate la nivel multi-regional.
Valoarea totală
eligibilă minimă a proiectelor va 500.000 euro. Valoarea maximă nu a fost publicată.
Durata de implementare a
unui proiect: maxim 7 luni.
Operaţiunile
orientative din cadrul DMI 2.2 relevante pentru prezenta cerere de propuneri de
proiecte sunt:
1. Dezvoltarea
de programe integrate pentru creşterea accesului şi participării în învăţământul
primar şi secundar pentru persoanele a parţinând grupurilor vulnerabile,
inclusiv sprijin financiar pentru familiile acestora;
2. Implementarea
programelor de tip “şcoală după şcoală”, educaţie remedială şi învăţare
asistată;
3. Reintegrarea
în educaţie a celor care au părăsit timpuriu şcoala (inclusiv programe de
educaţie de tip “a doua şansă”);
DMI 2.3 "Acces si participare la
FPC" (cp Nr. 187)
Măsura isi
propune să asigure „creșterea calității și a accesului la învățământul profesional
și tehnic, la ucenicii, la învățământul terțiar și la învățarea pe tot
parcursul vieții și să le adapteze la necesitățile pieței forței de muncă; să
asigure un acces mai bun la serviciile de educație și de îngrijire a copiilor
preșcolari.”
Valoarea totală
eligibilă minimă a proiectelor va 500.000 euro. Valoarea maximă nu a fost publicată.
Durata de implementare a
unui proiect: maxim 7 luni.
Operaţiunile
orientative din cadrul DMI 2.3 relevante pentru prezenta cerere de propuneri
de proiecte sunt:
1. Furnizare
cursuri de calificare și recalificare a angajaților;
2. Acordare
de sprijin și stimulente angajaților în vederea participării la FPC;
3. Sprijinirea
angajaților pentru validarea cunoștințelor dobândite anterior;
4. Acordare
de facilităţi pentru persoanele „greu de motivat” (adulţii necalificaţi sau cu
un nivel scăzut de calificare).
Publicarea
acestor ghiduri consultative a trezit nedeumerirea celor care implementeaza proiecte
finantate in cadrul DMI 2.2 "Prevenirea si corectarea parasirii timpurii a
scolii" si DMI 2.3 "Acces si participare la FPC".
Până acum Centrul
Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT), care
gestionează aceste linii de finantare si-a incălcat toate obligatiile contractuale,
analizând cererile de rambursare ale beneficiarilor in cca. 4-6 luni. In plus
ridicarea clauzei suspensive pentru proiectele contractate s-a facut in 2-3
luni !
In aceste conditii propunerea Ministerului
Fondurilor Europene de a lansa proiecte cu o durată de 7 luni pare mai degrabă
o glumă proastă !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu